[3 i 5 de juliol] JORNADES DE REFLEXIÓ I DEBAT 0-3

Els propers dimarts 3 de juliol i dijous 5 de juliol de 2012.

Us proposem participar i debatre en les jornades de reflexió 0-3.
Espai de la trobada. Can Batlló

“El moment actual de crisi en que vivim, està originant unes polítiques de retallades que estan posant en risc l’educació a les nostres escoles i l’estat de benestar públic i de qualitat. Què podem fer? Gran part de la societat diu el mateix: no volem retallades en el present i el futur dels infants!

No obstant, els gestors no volen escoltar les nostres demandes, ni els arguments científics i mal interpreten les necessitats de les famílies com una qüestió únicament assistencial, espais on deixar i guardar les criatures. I tot i així, continuen repetint fins la sacietat que les retallades no comportaran canvis en la qualitat.

Nosaltres com a professionals que ens ocupem dia a dia d’ oferir oportunitats educatives i  moments de cura pels infants de 0-3 anys,  sabem perfectament que qualsevol canvi en els recursos, que ja són mínims, té impacte en el benestar dels infants, famílies i professionals.
Ara bé, què podem fer davant d’aquesta realitat, com podem assegurar-nos una mínima qualitat en la pràctica tant amb els infants com amb les famílies i com seguir fent un treball en equip amb menys temps i més pressió real?
Davant aquesta nova realitat…”


Espai de la trobada. Can Batlló
Carrer Constitució 19 amb cantonada Carrer de Mossèn Amadeu Oller http://goo.gl/maps/vbG9

JORNADES DE REFLEXIÓ I DEBAT 0-3
El moment actual de crisi en que vivim, està originant unes polítiques de retallades que estan posant en risc l’educació a les nostres escoles i l’estat de benestar públic i de qualitat. Què podem fer? Gran part de la societat diu el mateix: no volem retallades en el present i el futur dels infants!

No obstant, els gestors no volen escoltar les nostres demandes, ni els arguments científics i mal interpreten les necessitats de les famílies com una qüestió únicament assistencial, espais on deixar i guardar les criatures. I tot i així, continuen repetint fins la sacietat que les retallades no comportaran canvis en la qualitat.

Nosaltres com a professionals que ens ocupem dia a dia d’ oferir oportunitats educatives i  moments de cura pels infants de 0-3 anys,  sabem perfectament que qualsevol canvi en els recursos, que ja són mínims, té impacte en el benestar dels infants, famílies i professionals.

Ara bé, què podem fer davant d’aquesta realitat, com podem assegurar-nos una mínima qualitat en la pràctica tant amb els infants com amb les famílies i com seguir fent un treball en equip amb menys temps i més pressió real?

Davant aquesta nova realitat ens hem proposat organitzar dues tardes de trobada per poder reflexionar i debatir conjuntament, entre tota la gent del col·lectiu, sobre la part pedagògica per una banda, i sobre la part organitzativa i reivindicativa per l’altra.

Tenint en compte que a aquestes alçades del curs no ens queda massa temps per abordar temes que requereixen ser tractats amb profunditat, hem pensat que podem iniciar un primer tast amb el desig que sigui un punt de partida per a altres jornades o grups de treball que de ben segur seran profitosos i inspiradors.

Dimarts 3 de juliol: 16,00h. Benvinguda.
Tema pedagògic: Drets i necessitats de l’infant:  Construint la qualitat educativa
De 16,15h a 17,15h, es treballarà en tres grups simultanis. Es debatrà sobre 3 temes que finalment seran posats en comú i oberts per reflexionar entre tots.
  1. En relació amb les famílies.
Què necessiten les famílies d’avui en dia i què oferim?  Com ens hem d’apropar mútuament per treballar conjuntament la confiança necessària per oferir una bona criança? I les relacions? Com han de ser de properes? I el treball de crear xarxa entre les famílies… és responsabilitat nostre? L’escola i els espais familiars poden ser un fòrum social. L’escola que construeix aliances.
  1. Amb els infants.
Quins són els drets de l’infant? I les seves necessitats? Com ens podem organitzar per assegurar que realment els hi donem una resposta de qualitat:  l’escolta, la mirada, l’afecte…
De quina manera organitzem  el dia a dia, una programació oberta, activa, tancada, escrita, detallada…?
  1. I l’equip?
Com ens plantegem el treball de l’equip i quines son les prioritats per assegurar la qualitat educativa? Tenim temps per compartir les coses importants pedagògicament parlant?
Reflexionem sobre la nostra actitud en el tracte amb els infants?
Com es decideix el funcionament de la practica educativa?
Què fem per acollir gent sense experiència en el marc actual? Ens reciclem per continuar oferint la qualitat educativa?
I com mantenir les ganes de seguir endavant en el panorama actual?
17,30h a 18,30h, reflexió i posta en comú.

Dijous 5 de juliol
16,00h a 17,00h. Reivindicacions i organització:
Després d’aquest curs tan intens en que tot el col·lectiu ha lluitat per intentar aturar el canvi de model, quina estructura pot assegurar una assistència representativa i evitar escissions del col·lectiu? Com podem animar la gent que ara no participa a fer-se més actius? Què fem per no perdre força en la lluita contra les retallades en l’educació pública?
Quins objectius tenim? A curt termini i a llarg termini?
Com coordinem les relacions amb altres col·lectius? Per tot el país, Catalunya només, 0-3, o educació en general?
17,15h a 18,15h
  • Debat entre tots i conclusions finals.
  • Al acabar la segona jornada hi haurà un berenar de cloenda. Podeu portar alguna cosa per menjar i per beure.
  • Les conclusions seran recollides en un document que s’enviarà a les escoles.

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més