Un nou i greu atac a l’ensenyament públic i al català


Ni LOMCE ni retallades el #13D al carrer per l'Educació Pública de Qualitat i en català #SomEscola #SomPublica


L’esborrany de llei presentat pel ministre del govern del PP Jose Ignacio Wert suposa una involució sense precedents en matèria lingüística i educativa. Darrera les reformes anunciades s’amaga un model educatiu cada cop menys públic i més privatitzat, regit per criteris mercantils i per una voluntat creixent d’adoctrinament ideològic.



La llei Wert és una nova provocació de la dreta més rància i té com a objectiu demolir el model d’immersió lingüística que durant dècades ha estat un èxit incontestable en termes, no només d’aprenentatge del català, sinó també d’inclusió social. És un nou intent de crear artificialment un conflicte lingüístic a Catalunya que no existeix, com mostra el fet que fins ara els intents de fomentar les peticions d’escolartizació en castellà s’han saldat en un fracàs evident.

Les propostes de Wert i el PP comporten, juntament amb l’atac al català, nous passos endavant en la mercantilització i privatització de l’ensenyament públic i són un pas més en la seva destrucció. Són un nou torpede contra l’ensenyament públic que pateix des de fa anys una agressió sense precedents per part de PP i CiU amb noves retallades incessants.

Front aquesta nova agressió a l’ensenyament públic i al català cal expressar el més ampli rebuig social i organitzar una àmplia resposta mobilitzadora. Ara més que mai cal mobilitzar a alumnes, mestres, pares i mares i al conjunt de la societat catalana en defensa de l’ensenyament públic, en contra de les retallades i la privatització, i en defensa de la llengua catalana.

Des de l’inici de la crisi estem assistint a un doble proces on les immenses retallades en drets socials i laborals (per part del govern de Catalunya i l’Estat Espanyol) s’encavalquen amb un procés autoritari de recentralització de l’Estat (amb la connivència de la troika) retallant competències i drets polítics de les comunitats per tal de garantir la disciplina pressupostaria que permeti pagar amb els diners de tots el deute privat dels bancs.

En aquest context no és estrany ni casual que aquestes mesures vagin acompanyades d’una ofensiva nacionalista espanyolista homogeneïtzadora i excloent com la que representa la “Llei Orgànica de Millora de la qualitat educativa” (LOMCE), l’última pensada del ministre d’educació Wert que davant problemes nous busca formules antigues: “La formación del espiritu nacional”, sexisme, classisme, autoritarisme, homofòbia...

No obstant, no cal oblidar que moltes de les mesures que contempla la Llei Wert ja es van aprovar prèviament a Catalunya amb la LEC i ara es volen fer extensives al conjunt de l’Estat: gestió piramidal i antidemocràtica, professionalització de les direccions, repartiment dels recursos en funció d’un model de competència entre centres i no en funció de les necessitats de l’alumnat, mercantilització i privatització de l’educació amb l’objectiu de relegar l’educació pública a una funció purament assistencial, criteris pedagògics productivistes i adaptats a les necessitats del mercat...tot això ja va estar sancionat amb la llei d’educació de Catalunya (la LEC) i representa un perill igual de greu per la convivència i la cohesió social del nostre país.

Sense recursos públics i una educació pública i democràtica la defensa del català com a llengua de convivència per part de la consellera Rigau, és fraseologia buida i paper mullat. Si realment vol defensar el model d’immersió lingüística per el que es va lluitar des de els moviments socials, les associacions de veïns i el conjunt de la comunitat educativa en aquest país, el primer que ha de fer la Consellera és aturar les retallades i l’inacceptable Ero encobert de milers de mestres i professors que fan possible que aquest model no esdevingui paper mullat.

No a la Llei Wert Ni a les retallades. Wert i Rigau dimissió!! Tots i totes al carrer contra la Llei Wert i els atacs a l’ensenyament públic!


Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més