Tic, tac, tic, tac... El manual de l'animació



S'apropa la presentació del projecte El Manual de l'Animació, crèdit de síntesi de l'alumnat de segon d'Animació Sociocultural de l'Institut Ribot i Serra.

Mentre uns acaben els continguts, uns altres preparen la presentació!!!! Tachán, tachán!!

A classe es respiren els nervis, les ganes d'acabar-ho i de poder fer-ho públic!!

L'alumnat de segon d’Animació Sociocultural del institut Ribot i Serra de Sabadell porten dues setmanes reflexionant sobre la Animació Sociocultural i com comunicar-la. Reflexió, planificació i acció, organitzats en comissions dissenyen el seu Manual de l'Animació comptant amb la participació d'altres instituts (com el Guillem Catà de Manresa i el Vallvera de Salt) i amb professionals de l'animació.

El manual de l'animació pretén ser un document que sistematitzi els continguts del Cicle Formatiu, una eina útil i pràctica per l'alumnat i per enfrontar-se als reptes que suposa l'exercici de l'animació sociocultural.

Qui és el pollo Riboti?
El passat dilluns 20 de maig la promoció 2011-2013 del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Animació Sociocultural va començar el seu crèdit de síntesi amb l’objectiu de dissenyar el seu manual de l'Animació amb una metodologia oberta i participativa. 

La proposta va sorgir des del mateix alumnat. I el professorat va acollir la proposta i la va retornar en forma de crèdit de síntesi.
El crèdit de síntesi com un crèdit més dins de la programació, es converteix, al final del procés d'ensenyament-aprenentatge, en un crèdit que permet culminar la integració dels continguts impartits al llarg del cicle, aprofundir en aquells que han pogut restar en un segon pla durant els dos anys de formació i relacionar-los amb les competències professionals que necessita mostrar l'alumnat per aconseguir el títol. Quina millor manera de fer-ho que dissenyant el seu propi manual de l'Animació Sociocultural.

Un manual útil, pràctic, i sobretot, que no s'assembli massa als manuals que ja existeixen. Per això hauran de pensar i repensar l'animació sociocultural com a metodologia, contextualitzant-la a la seva realitat, i com comunicar-la de manera entenedora.

La presentació pública està planificada per la tarda del dimecres 12 de juny.

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més