#24OCrític Ni LOMCE, ni LEC, ni retallades. 24 d'octubre VAGA crítica

El dia 24 els sindicats ens criden a una nova vaga general d'educació. Aprofitem la vaga educativa com a moment d’obertura política per realitzar accions, piquets i assemblees durant tota la setmana i en finalitzar les manifestacions. 

Farem i donem suport a la vaga però la dimensió de les agressions a les quals està sotmesa l’educació pública (des de l’escola bressol a la universitat) ens obliga a donar respostes i a treballar per tal que siguin contundents i continuades.

Secundem la vaga, tot i que ens sembla poc útil i decidida des de l'ineficaç estructura d'alliberades sindicals


El objetivo y la estrategia del que ahora se denomina neoliberalismo para desmantelar el sistema educativo actual, para revertir el actual modelo educativo, se basa en:
  • Establecer una cobertura legislativa para conseguir sus objetivos con el eufemismo de “dotar al país de leyes para mejorar la calidad de la enseñanza”.
  • Controlar los centros y la tarea educativa con “reglamentos y desarrollo” para concretar las medidas que conduzcan a la reversión del actual modelo educativo del país.
  • Asfixiar el sistema público con “recortes” justificados con una supuesta crisis económica.
  • Abrir el sistema educativo a nuevas formas de privatización con experiencias tipo McDonald’s.

_______________________________________________________________

Convocatòria sindical plataforma catalana per la VAGA del 24 d'Octubre


El ministre d’Educació Jose Ignacio Wert amb la majoria absoluta del PP està tramitant la LOMCE. Una Llei que, a més de torpedinar el sistema d’immersió lingüística, amb l’excusa que millorarà l’educació, reforma tant els estudis i la seva avaluació com l’organització del centre minvant la participació i representació dels claustres i consells escolars i dipositant-les en la construcció d’una  figura de direcció molt més jeràrquica, autoritària i gerencial
A Catalunya el Govern està escanyant els serveis públics amb uns pressupostos i polítiques de retallades sense aturador. A més, ja  ha anunciat que en els propers pressupostos tornarà a eliminar una paga extra a tota persona empleada pública, fent pagar als serveis públics i els seus treballadors/es els costos d’una crisi i d’un deute públic que en cap cas han provocat.

En l’àmbit educatiu la Consellera d’educació Irene Rigau, a més d’aprofundir en la pèrdua de mestres,  professorat i altre personal a les escoles i de no cobrir les substitucions fins dues setmanes després que es produeixin, aplica al personal substitut una reducció d’un 15% de jornada i sou. La Consellera,  ja està desenvolupant molts aspectes de la LEC introduint una sèrie de decrets (de provisió i plantilles, autonomia, direcció, d’avaluació,...) que allunyen al claustre i la resta de la comunitat educativa de la participació i presa de decisions dels centres educatius i obliga a les direccions de centres públics a assumir unes responsabilitats que pertanyen a l’administració educativa. Tot plegat obre la porta a la discrecionalitat, provoca una gran desorganització en els centres educatius i crea les condicions per deteriorar una educació de qualitat a l’escola pública.

PLATAFORMA de REIVINDICACIONS:
· Retirada de la LOMCE del parlament espanyol

·  Aturada de l’aplicació de la LEC i retirada del decret de provisió i plantilles.

·  Per uns pressupostos sense retallades: No a les retallades educatives i salarials per la recuperació de les condicions laborals i la defensa dels nostres llocs de treball. 
Substitucions des del 1r dia al 100%. Contractacions exclusives de mitja jornada i sencera amb el salari corresponent.

·  Per la defensa de la immersió lingüística i de la llengua catalana


Per fer front a aquestes polítiques tant estatals com catalanes i perquè tenim dret a decidir l’educació que volem, els sindicats sotasignats convoquem a tot el personal dels centres educatius al debat en els centres i assemblees per a la participació en la:

VAGA general d’educació el 24 d’Octubre

Considerem que aquesta jornada de vaga ha de ser el principi d’un pla de lluita contundent que, aturi el tràmit de la LOMCE, el desenvolupament de la LEC i els pressupostos de la Generalitat que volen aprovar, abans de final d’any. Cal la participació del professorat en la decisió de convocatòries a través de consulta.  Així, la decisió del pla de lluita l’han de prendre els treballadors i treballadores de l’educació de Catalunya, per mitjà de les organitzacions representatives de les que es dotin. Per començar aquest procés a més de les mobilitzacions del dia de la vaga, els sindicats sotasignats convoquem també a assemblees de treballadors i treballadores el 29 d’octubre per les que treballarem perquè tinguin la màxima participació possible.

En defensa de l’ensenyament públic 
USTEC·STEs (IAC)             CCOO                   CGT

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més